جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : سیمین پیوندی

 پایاب کیش

پاياب كيش يكي از جاذبه هاي گردشگری جزيره زیبای کیش میباشد. پایاب دو هزار ساله، در نزديكي منطقه درخت سبز ، بصورت دهليزی در سطح زمين قرار دارد که در كناره های چاه قنات با شيب تند حفر میشود و با تعداد زیادی پله به زيرزمين مي رسد. روشنايي پاياب از دهانه چاه گرفته میشود. 

از این رو با افزایش عمق چاه؛ تعداد پله هاي آن نیز بیشتر مي شود که اطراف آخرين پله، جایگاه مناسبی برای استراحت گردشگران تور کیش میباشد.

محوطه پاياب كيش چند سال گذشته بازسازی شده است، از این رو با وجود طبیعت زیبا و هوای خوب و دلپذیر و با چايخانه و رستوران های اطراف محوطه، لحظات لذت بخشی را برای گردشگران ایجاد کرده، همچنین با ارائه غذاهاي سنتي ايراني نظر مسافران تور کیش را جلب کرده است. 

 هوای مطبوع مجموعه پاياب كيش، بخصوص در فصل تابستان، توجه تعداد زیادی از مسافران تور کیش را به خود جلب کرده است. گردشگران عزیز میتوانند با تماشای نماهای تاریخی و درخت سبز دیدنی، سفری به یاد ماندنی در جزیره کیش را برای خود رغم بزنند.

 

 

 

پارک تفریحی ساحلی میرمهنا 

پارک ساحلی میرمهنا در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره کیش در سال 1385 واقع شده، که اسکله تفریحی و ماهیگیری میرمهنا نیز در این پارک جای گرفته است و امتداد آن از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک میباشد.

این پارک ساحلی میرمهنا با دو بخشی که دارد، مسیر اول از " مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری " است، در این فاز مساحت 41 هزار متر مربع با مسیرهای پیاده رو برای گردشگران تور کیش، آلاچیق ها و محل پخت کباب و پارکینگ، نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی و مسیر دوچرخه، بوفه و چایخانه دیده میشود. مسیر دوم  " بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک " میباشد، در این فاز دوم به مساحت حدود 50 هزار متر مربع محوطه ای برای بازی کودکان است که نزدیک مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان میباشد.

 

گردشگران تور کیش می توانند با ماهی گیری بر روی اسکله پارک ساحلی میرمهنا، لحظاتی دلپذیر را برای خود رغم بزنند. با وجود 4 پله در طول اسکله به راحتی گردشگران عزیز میتوانند سوار قایق ها شوند. همچنین مسافران محترم تور کیش با تماشای مسجد ساحلی خاتم الانبیا، اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی کشور و پیاده روی بر این اسکله و تماشای لاک پشت های آزاد، سفری به یاد ماندنی داشته باشند.

 

مطالب مرتبط:

 تور کیش تابستان 95

تور کیش مرداد 95

تور کیش شهریور 95





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های کیش,اماکن دیدنی کیش,جاذبه های گردشگری کیش,مکان های دیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: